Finanțare
50 – 70.000 EURO
Contribuție
Contribuția beneficiarului: 0%.
Beneficiari
Persoanele fizice
PNDR 6.2 – Sprijin pentru înființarea de activități neagricole în zone rurale - 50-70.000 euro
PROGRAMUL NATIONAL DE DEZVOLTARE RURALA 2014 – 2020
Submasura 6.2 – „Sprijin pentru înființarea de activități neagricole în zone rurale” permite societatilor comerciale care isi desfasoara activitatea in mediul rural (atat ca sediu social cat si punct de lucru) sa efectueze investitii in echipamente, utilaje, constructii de hale industriale precum si dotarea acestora in limita a 70.000 Eur – pentru activitati de productie, servicii medicale, sanitar veterinare si de agroturism sau 50.000 de euro pentru servicii.
SCOPUL investițiilor sprijinite în cadrul acestei submăsuri este sprijinirea facilitării diversificării prin înființarea și dezvoltarea de microîntreprinderi și întreprinderi mici în sectorul non-agricol din zonele rurale, în vederea unei dezvoltări economice durabile, creării de locuri de muncă și reducerii sărăciei în spațiul rural.
Obiectivele programului
- Crearea de noi activități neagricole, în special, pentru fermierii de mici dimensiuni sau membrii familiilor lor și în general, pentru micii întreprinzători din mediul rural;
- Diversificarea economiei rurale prin creșterea numărului de microîntreprinderi și întreprinderi mici în sectorul non-agricol, dezvoltarea serviciilor și crearea de locuri de muncă în spațiul rural;
- Încurajarea menținerii și dezvoltării activităților tradiționale;
Beneficiari eligibili
- Fermierii sau membrii unei gospodarii agricole din spațiul rural, care își diversifică activitatea prin înființarea unei activități non-agricole pentru prima dată;
- Persoanele fizice neautorizate nu sunt eligibile;
- Micro-întreprinderi și întreprinderile mici din spațiul rural, care își propun activități non-agricole, pe care nu le-au mai efectuat până la data aplicării sprijinului
- Micro-întreprinderi și întreprinderi mici noi, înființate în anul depunerii Cererii de finanțare sau cu o vechime de maxim 3 ani fiscali, care nu au desfășurat activități până în momentul depunerii proiectului(start-ups)
Investitii Eligibile
Toate cheltuielile propuse in Planul de afaceri, inclusiv capitalul de lucru, capitalizarea intreprinderii si activitatile relevante pentru implementarea corecta a Planului de afaceri aprobat, corespunzatoare activitatii codului CAEN din cererea de finantare, sunt eligibile, indiferent de natura acestora, cu exceptia achizitionarii de vehicule pentru transportul rutier de marfuri.
Sunt acceptate pentru finantare urmatoarele tipuri de mijloace de transport:
- Ambulanta umana;
- Autospeciala pentru salubrizare;
- Masina specializata pentru interventii, prevazuta cu nacela pentru executia de lucrari la inaltime;
- Autocisterna pentru produse nealimentare (doar autocisterna pe autosasiu ‐ exclus cap tractor si remorca autocisterna sau una din ele separat)
- Masina de maturat carosabilul;
- Auto betoniera;
- Autovidanja;
- Utilaj specializat pentru imprastiere material antiderapant (este eligibil doar daca echipamentul este montat direct pe autosasiu, fara a putea fi detasat).
Ambulanta veterinara, masina de transport funerar sunt eligibile cu indeplinirea cumulativa a urmatoarelor conditii:
- mijlocul de transport sa fie incadrat in categoria N1 sau N2 cu maximum 3 locuri si 2 usi de acces in cabina;
- sa fie modificat constructiv si omologat R.A.R. ca autovehicul special/specializat pentru activitatea propusa prin proiect;
- in cartea de identitate a vehiculului trebuie inregistrata mentiunea speciala din care sa reiasa modificarea de structura, conform cerintelor autoritatii publice de resort si legislatiei in vigoare.
- mijlocul de transport nu va fi folosit pentru alte activitati decat pentru cele propuse prin proiect.
Toate aceste mijloace de transport trebuie sa fie numai de tipul autosasiu.
Sprijinul nerambursabil
- va fi acordat sub formă de primă în două tranșe astfel: – 70% din cuantumul sprijinului după semnarea Contractului de finanțare;
– 30% din cuantumul sprijinului se va acorda cu condiția implementării corecte a Planului de afaceri fără a depăși 5 ani de la data semnării Contractuluide finanțare. - va fi în valoare de:
– 70.000 Euro/ proiect în cazul activităților de productie, servicii medicale, sanitar-veterinare și de agroturism
– 50.000 Euro/ proiect în cazul altor activități;
1. Începerea colaborării
Oferta noastră constă într-o întâlnire gratuită pentru a va prezenta pașii care urmează, dacă doriți să colaborăm va fi nevoie de un avans, iar din proiect se va deconta consultanța doar în cazul în care proiectul este câștigător. Cu ajutorul acestei etape putem afla exact ce vă doriți și cum vă putem ajuta mai bine.
2. Redactare proiect
Împreună vom discuta despre ideile principale privind proiectul dumneavoastră. Vă vom cere detaliile necesare pentru a realiza obiectivul dorit și vă vom îndruma înspre varianta potrivită și eligibilă. Proiectul va fi realizat într-un mod cât mai profesional și la termenul stabilit împreună.
3. Depunere proiect
Vă scutim de un drum și un gând în privința pregătirii dosarului de depunere. Vom strânge și completa toate actele necesare până la momentul depunerii proiectului și vă vom anunța când este momentul în care va trebui să vă prezentați pentru semnarea acordului de finanțare.
4. Implementare proiect
Întocmirea ofertelor, documentației pentru achiziționarea echipamentelor și recepția acestora poate fii dificilă în anumite cazuri. După acceptarea proiectelor, noi, echipa Optim Consulting, vă vom sta la dispoziție pentru a găsi soluții și distribuitorii potriviți pentru afacerea dumneavoastră.
5. Asistență post-implementare
Încă un bonus de care veți profita este prezent în faptul că pe o perioadă de 3 ani după implementarea proiectului vă vom redacta raportările de monitorizare a proiectului pentru a vă ușura munca și pentru a ne asigura ca toate acțiunile respectă regulile Start-up Nation.